2018. április 25., szerda

Április 22. Rossz irányba megyek!

Tegnap azt írta a meteo, hogy délnyugati szél lesz és legalább, minimum, 26km/óra. Na ez, valahol máshol lehetett. Lényegében északi, néha keleti, vagy keleties. Éppen amerre fordultam, onnan fújt szemben. Korán kellett indulnom, hogy még a dagály vége előtt, a felnyílóhidas zsiliphez érjek. Picit túlcsúszam az időn. Egy jókora nyári zápor is voot közben, ami kicsit eláztatott!
A zsilip után viszont megjött a délnyugati szél. Sajna ki kellett állnom, mert a vitorla kereszttartóját, a bumot, fejjel lefele tettem vissza és kijött a helyéről. Ahogy kész lett, neki indultam. Ahogy a nagy öbölbòl a csatornához értem a szél megcordult és északias lett. A szélkerekek is utána fordultak :-)  Ez nagy szopás. Gyenge is volt a jó délies, és még az is elment. Kiagonizáltam magam a csatorna végéig. Na majd a tengernyi méretű tavon. Ott már jó lett az iránya, csak az erejével voltak bajok. Kb. 6-9km/óra. Ezzel max 3-4km/órával tudtam haladni motor nélkül. Egy teljes órán át reménykedtem, hogy javul a helyzet. Bekapcsoltam a motort, mert nem árt azért haladni is egy kicsit. Mire a kikötőbe értem volna, feltámadt a szél. Az a 26km/órás, amit vártam. Az a DélNyugatis! Öt percig élvezhettem! Aztán beálltam a kikötőbe!
Keresem a kikötő kötelet! Sehol! Hová lett? Nem is értem! Mindent nem foghatok a csenő manókra! Egy kikötő kötél nem veszhet csak úgy el! Az ha a vízbe is pottyan, a másik vége rá van kötve a hajó kikötő bakjára! Furcsa doogok ezek. Nagyon furák!
Zeebruggeból 135km-t. Jöttem eddig. Elfogyott 12liter dizel. Nem rossz! Legalább a fogyasztás volt eddig a barátom. 17 órát ment a motor.
Imádom!!! Édi kis aranyos vitorlásom!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt a vége, fuss el véle!

Jól sikerült a szabadságolásom. Volt benne minden klassz, és jó. Kiskacsák,pillangók,zene, meg bona, hajókázás, eszem, iszom, dínom meg dáno...