2018. március 30., péntek

Március 30. Terneuzen!

Tegnap megbeszéltem a kikötőmesterrel, hogy kettőkor indulok és akkor 16.15-re a zsilipnél leszek. Pont akkor lesz ott a dagály. Minden szép és jó.
Már 10-kor elindultam. Komótoran, hisz van időnk. Tizen három órakkor már át is zsilipeltem. Nagyon királynak éreztem magam, hogy ez sikerült. Kicsit bosszantó, hogy eredetileg is úgy terveztem a dolgot, hogy majd erre jövök, de mikor az öbölhöz értem úgy döntöttem megnézzük megint a csini Antwerpent. Na ez a "járt utat a járatlanért el ne hagyd" project 100 €-ba került.
Eredetileg a zsilipből kiérve szerettem volna leparkolni. De meggondoltam magam és neki indultam. Részben azért is, mert szerettem volna látni az elsűlyedt hajót, ami most apály végett szárazon van. Megnéztem! Sajna Ti nem láthatjátok, mert az újjam bele lógott a lencsébe. De higyjétek el nekem, hogy az ott van és nagyon mutatós egy roncs!
Na innentől kezdve egy tragédia volt a következő 3 óra. Annyira erős volt a beözönlő víz sodrása, hogy számtalanszor tolatni kezdtem a hajóval. Egyszer csak meguntam és dobtam egy horgonyt. Egy óra múlva, miután megtankoltam neki indultam. Reménytelen!!! Jó másfél órát helyben jártam, vagy tolattam. Már a parti őrség is a segítségemre sietett, hogy besegítsenek. Ááááá! Kösz nem! Csak utazgatok! Majd csak jön az apály!!! Adtam ott a lazát, nehogy már lúzernek nézzenek! Pedig az voltam!
Aztán megindultunk. Egyre gyorsabban és gyorsabban.
Tudni kell, hogy dagálykor ezen a szakaszon vannak helyek, ahol 12-16km/órás a sodrás!
Végre Terneuzen. Már majdnem esett az eső. A baj csak az volt, hogy negyed gáznál többet nem nyomhattam neki, mert lefuladt mindig a motor. Valahogy át kell mennem a túl oldalra. Gyök kettővel araszoltam. Az angyalok segítették az utamat, hogy nem ütköztem a nagy hajókkal. Nem is sikeredett a kikötőbe beállni, mert túl vitt a sodrás. A tartalék öbölbe álltam be. Ez volt a "B" terv. Hát az jött be!
Holnap dugulás elhárítás lesz. Szerintem valami szmötyi lehet a gázolaj rendszerben. A holnapi Antwerpenbe biciklizésből a kocsiért nem lesz semmi. Remélem csak meg vár a kicsike!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt a vége, fuss el véle!

Jól sikerült a szabadságolásom. Volt benne minden klassz, és jó. Kiskacsák,pillangók,zene, meg bona, hajókázás, eszem, iszom, dínom meg dáno...